Dragi prieteni din Romania,
Voi fi cu voi din 20 decembrie pana in 4 ianuarie!!!
Traseul meu: Cernauti-Suceava-Dej-Baia Mare-Dej-Timisoara-Suceava-Cernauti.
Pornesc sambata, 20 dec, la Baia Mare la concertul tau, Maria, de acolo, in 21 dec, spre Timisoara unde o sa ma aflu pana in 4 ianuarie.
VREAU SA VA VAD PE TOTI!!! :)
Va iubesc si abia astept sa ne intalnim!!
Pupareeeeeee!
“Mă leg să renunţ la feminism atunci când ceilalţi vor renunţa la misoginism, sexism şi patriarhat.” Mihaela Miroiu (Subscriu, Aliona Dovghei)
miercuri, 17 decembrie 2014
marți, 20 mai 2014
Daca nu te iubesti pe tine insuti, n-o sa-ti iubesti nici tara, oricat de cacat n-ar fi ea...
B.U.G. Mafia - Bag Pula-n Lume Si V-o Fac Cadou (feat. ViLLy)
Sincer, imi place melodia asta, DAR, dar ma REVOLTA si am o replica la adresa-i pe care am scris-o acuma cativa ani:
Sincer, imi place melodia asta, DAR, dar ma REVOLTA si am o replica la adresa-i pe care am scris-o acuma cativa ani:
11 octombrie 2008 – Complexul Romania
Complexul România a fost unul dintre spectacolele din cadrul Festivalului
Dramaturgiei Româneşti din Timişoara la care îmi doream să merg, spectacol de Mihaela Michailov, în regia Alexandrei Badea,
Teatrul Naţional Bucureşti (şi am fost; drag, sărut mâinile!).
Complexul România, deci. Aflându-mă în România de 7 ani, pe mine, ca cetăţean străin,
m-a preocupat şi mă preocupă ceea ce se întâmplă aici, cu atât mai mult că este
o ţară care îmi place şi unde mă simt bine,
acasă. Nu ştiam nimic despre spectacol dinainte, din titlu am dedus că va fi
exact ceea ce nu mă lasă în pace. Şi am văzut frumos înscenată realitatea din
afara sălii de teatru…
Povestea începe în perioada
comunistă şi e povestea unor oameni de rând, personajele având nume generice:
Georgică, Mircică, Mama lui Georgică, Tatăl lui Georgică, Bunica lui Georgică,
Mama lui Mircică, plus Securistul, care era şi el de rând, cum altfel? Eu n-am
prins decât 7 ani de comunism şi acela în fosta URSS. N-a fost rău pentru mine,
ce să spun, eram copil. Nici măcar pioner n-am fost! Totul a fost senin. În
România am descoperit, retrospectiv, un comunism care a lăsat urme adânci, de
neşters, în memoria oamenilor, generate de frică şi generatoare de complexe,
după cum spune clar şi răspicat numele spectacolului.
Dat fiind faptul că scena pe care
s-a jucat specatcolul a fost în mijlocul spectatorilor, un ring, am trăit
(puţin) din viaţa pe care o duceau românii în perioada comunistă: întreruperea
curentului, coada la pui, şnurul roşu şi albastru al pionerilor – şi cât de
importante erau pentru ei!! – interogatoriul securistului, frica (iarăşi) şi
umilinţa în faţa autorităţii supreme, pecereul, eliminarea persoanelor pentru
glume cu “frunze sulfurice”, dar şi gândirea liberă, exprimarea opiniei, un
drept interzis şi pedeapsa urâtă dacă era încălcat, vise, visări, maşini
decapotabile…
Apoi, libertatea din ’89. Mircică,
murind de glonţul comunist, şi la propriu, şi la figurat. Georgică, rămas încă
înainte de revoluţie fără tată, care, a raportat securistul, fiind beat a
intrat cu maşina într-un copac şi a murit (!), sufocat de nebunia “libertăţii”
caută o viaţă mai bună în Canada, unde de câte ori spune că este din România i
se spune: aaa, Ceauşescu. Aşa începe complexul România…
Şi aici mă opresc puţin. Lucrul pe
care nu-l înţeleg eu, de când mă aflu în România, este următorul: DE CE OAMENII
PLEACĂ DE AICI ÎN CĂUTAREA UNEI VIEŢI MAI BUNE ÎN ALTĂ PARTE, PE CÂND ALŢII
GĂSESC O VIAŢĂ MAI BUNĂ VENIND AICI??? Da, mă refer la mine spunând ALŢII.
România e o ţară frumoasă, nici mai bună, nici
mai rea decât celelalte ţări care au trecut prin comunism şi, totuşi, oamenii
pleacă. Dar nu pleacă pur şi simplu, ci o mai şi înjură, ţara ,
fără să întoarcă capul. Iar cei care nu se hotărăsc să plece rămân, frustraţi
de două ori mai mult, şi înjură şi ei. Şi dispreţuiesc. Am tot auzit în ultimii
mei ani aici multe lucruri de genul: numai în România se întâmplă porcării din
astea, urăsc România, nu-mi place să trăiesc în România, vreau să plec odată
din ţara asta de rahat, (de peste graniţă) nu
mă mai întorc în vecii vecilor în golănia ei de ţară etc… Toate spuse de guri
de români. Pe mine, venind din afară şi auzind aceste lucruri aici, m-a apucat
nedumerirea: păi, cum, frate, spui aşa ceva despre ţara
în care trăieşti? Şi-mi mai spui şi mie! Ce impresie îmi creezi despre propria
ta ţară ?? Şi care dintre noi e fraierul? Tu,
că nu ştii cum să accepţi situaţia în care te afli, nu poţi să faci faţă, sau
eu, că am ajuns aici şi par o deplasată că-mi place această ţară ?
Dacă totul pute în ţara asta, pune mână şi
curăţă! Nu-ţi iei rucsacul în spate şi pleci dincolo! Şi mai şi înjuri că
dincolo nu te poţi acomoda şi că aia de acolo sunt şi ei - -tuţi la cap şi nu
te înţeleg!...
Da, mi s-a spus, de câteva ori, de
prieteni buni, printre care şi profesori universitari, că lor le pasă de
România, chiar dacă o mai şi înjură din când în când. Am zis: OK, şi ceilalţi?
M-au lăsat fără răspuns. Şi ştiu că unora le pasă, dar sunt prea puţini… Că nu
ai ce să faci şi cum să faci, asta mi-a demostrat spectacolul acesta. Am înţeles
de ce se întâmplă ceea ce se întâmplă în ţara
asta. Într-adevăr, e un complex. Numit România. Foarte simplu. Şi e unul cu
rădăcini adânci, trăgându-se din bunicii tinerilor de azi. Şi nu ştiu când şi
unde se va termina. Şi ca stand-by: eu rămân aici, crucindu-mă încă, în timp ce
Georgică îşi deschide spălătorie auto în Canada , plângâdu-l pe Mircică, care
era nebun după maşini decapotabile; complexându-se.
A.D.
(text publicat in "Dilema Veche" in 2010)
marți, 4 martie 2014
marți, 25 februarie 2014
De ce o susţin pe Iulia Timoșenko?
Niciodată în viața mea nu am intrat în polemici
pe teme politice. Politica este un joc murdar. Unde e politică, acolo e și
război, iar eu sunt pacifistă. Nu accept războiul - acesta este lipsit de sens!
-, respectiv nu-mi place politica. Da, mi-am făcut datoria civică – am mers
cuminte la alegeri, am fost la curent cu ceea ce se întâmplă în țară (în ciuda
faptului că 9 ani am trăit în străinătate), dar nu mai mult.
Nu am fost pe Maidanul din Cernăuți, am trecut
pe lângă doar, cu lacrimi în ochi și cu respect în inimă pentru oamenii care
stăteau acolo.
Am plâns citind știrile acestei săptămâni de pe
Maidanul principal al ţării. Mă durea inima pentru oamenii aceia, mă durea
inima pentru țara noastră, chiar dacă eu nu sunt ucraineancă de naționalitate,
dar Ucraina este Patria mea și o iubesc.
M-am bucurat atunci când au eliberat-o pe Iulia
Timoșenko din închisoare. Am plâns când ea a vorbit aseara pe Maidan. S-a făcut într-un
sfăşit dreptate. Dar înţeleg că nu toată Ucraina vrea să o vadă în politică și la
putere, că Maidanul nu pentru asta a rezistat, că Eroii nu au murit pentru asta...
Ca feministă liberală mă doare să văd că în
politica noastră există puţine femei, că politica este considerată un lucru
bărbătesc și că femeilor nu le este locul acolo. Aceasta este discriminare,
oameni buni. Aceasta e regula de secole a patriarhatului, care pur şi simplu încalcă
libertatea și drepturile femeilor. E dureros să conştientizez faptul că trăim
în secolul XXI, în mileniul III, iar femeile încă sunt considerate cetățeni de categoria
a doua în țara noastră.
Nu știu dacă în Ucraina se va trăi mai uşor,
dacă Iulia va veni la putere. Sau dacă va fi doar politician activ. Eu nici nu
vreau să ştiu asta. Vom trăi, vom vedea. Dar din pură SOLIDARITATE FEMEIASCĂ o susțin
din toată inima pe Iulia!! Întotdeauna am susţinut-o şi întotdeauna o voi
susţine! Ucraina - și lumea - are nevoie de femei puternice! Și nu numai în
politică, în alte domenii de asemeni.
Dragi Femei, nu fiţi victime ale regimului
patriarhal al acestei lumi și al acestei țări! Ridicaţi fruntea de chiuveta de
bucatarie – nu vă este locul acolo!! - și ieşiţi pe scena socială! Deveniţi
cetățeni adevărati ai acestei țări, pentru că ea are nevoie de voi! Iulia a
făcut asta. Pentru asta o şi respect. Anume pentru asta o susţin. Va fi ea în
politică sau nu - nu este important pentru mine. Pentru mine este important ca
ea este o femeie PUTERNICĂ. Luaţi exemplu de la ea măcar în această privinţă.
Iulia, nu dezamăgiţi femeile noastre, vă rog.
Aliona Dovghei
- 23.02.2014 -
vineri, 25 octombrie 2013
sâmbătă, 21 septembrie 2013
Din nou studenta!
Am devenit studenta din nou!
De data asta la Facultatea de psihologie din cadrul Universitatii Nationale din Cernauti.
De data asta la Facultatea de psihologie din cadrul Universitatii Nationale din Cernauti.
Foto: Universitatea Nationala "Iuri Fedkovici" din Cernauti
duminică, 28 iulie 2013
What it’s like to be bipolar?
What
it’s like to be bipolar?
by Denny Friedman
(Prietenii stiu de
ce.)
Manic
There is a kind of
pain, elation, loneliness, worthlessness and terror involved in this kind of
"madness". When you're high everything is tremendous, it’s fantastic,
it’s bright, colourful, fast and exciting. The ideas and feelings are fast and
frequent like shooting stars, and you persist in finding better and brighter
ones. All your shyness goes, you find all the right words and you feel
handsome, intelligent and have the most exhilarating empowerment to captivate
others around you. You find interests in uninteresting people. Your sensuality
and sex drive is heightened and your desire to seduce and be seduced
irresistible. Feelings of ease, intensity, power, well-being, being financially
unrestricted, and euphoria pervade your inner soul. But, somewhere along the
lines this changes. The fast ideas are far too fast, and there are far too many
of them all at once; they're overwhelming and confusion replaces clarity.
Memory goes. Humour and absorption on friends' faces are replaced by fear and
concern. Everything that previously was going your way is now against you, the
tide has turned. You are irritable, angry, frightened, uncontrollable, and
imprisoned totally in the blackest caves of the mind.
Depression
If I can't feel, if I can't move, if I can't think, and I can't care, then what
conceivable point is there in living?
That’s how I feel at
the deepest, darkest, dismal pit of depression that haunts me every few weeks
or months depending on my mood cycle.
Manic-depression
distorts moods and thoughts, incites dreadful behaviours, destroys the basis of
rational thought, and too often erodes the desire and will to live. It is an
illness that is biological in its origins, yet one that presents itself
psychologically in the experience of it, an illness that is unique in
conferring advantage and pleasure, yet one that brings in its wake almost
unendurable suffering and, not infrequently, suicide.
When people are
suicidal their thinking is paralyzed, their options appear non-existent, their
mood is despairing, and hopelessness permeates their entire mental domain. The
future cannot be separated from the present, and the present is painful beyond
solace. No one illness or event causes suicide or suicidal thoughts;
idealisations or dreams and certainly no one knows all, or perhaps even most,
of the motivations behind the need to end one’s life. Love, success, money,
hobbies, family and friendship are not always enough to counter the pain and
destructiveness of a severe mental illness or troubled mind.
Others imply that they
know what it is like to be depressed because they have gone through a divorce,
lost a job, or broken up with someone or simply feel down about their life in
general because they are too busy. But these experiences carry with them
feelings that are bearable. Acute depression instead, is flat, hollow,
unendurable and extremely tiresome. People cannot abide being around you when
you are depressed. They might think that they ought to, and they might even
try, but you know and they know that you are tedious beyond belief: you are
irritable and paranoid and humourless and lifeless and critical and demanding
and no reassurance is ever enough. You're frightened, and you're frightening,
and you're self-absorbed and you feel dead from the outside in.
No amount of love can
cure madness or unblacken one's dark moods. Being loved and knowing your family
need you means the world, it can make the pain more tolerable, but as always,
one is beholden to medication that may or may not always work,may or may not be
tolerable and may have so many side effects that they hardly seem worth taking.
In its severe forms, depression paralyzes all of the otherwise vital forces
that make us human, leaving instead a bleak, despairing, desperate, and
deadened state. . .Life is bloodless, pulseless, and yet present enough to
allow a suffocating horror and pain. All bearings are lost; all things are dark
and drained of feeling. The slippage into futility is first gradual, then utter.
Thought, which is as pervasively affected by depression as mood, is morbid,
confused, stuporous and overtly melancholic. The body becomes extremely weary;
there is no will; nothing is that is not an effort, and nothing at all seems
worth it. Sleep is fragmented, elusive, or all-consuming. Like an unstable,
gas, an irritable exhaustion seeps into every crevice of thought and action
The horror of profound depression, and the hopelessness that usually
accompanies it, are hard to imagine for those who have not experienced them.
Because the despair is private, it is resistant to clear and compelling
description.
What I have begun to
discover is that, mysteriously and in ways that are totally remote from normal
experience, the grey drizzle of horror induced by depression takes on the
quality of physical pain. But it is not an immediately identifiable pain, like
that of a broken arm. It may be more accurate to say that despair, owing to
some evil trick played upon the sick brain by the inhabiting psyche, comes to
resemble the diabolical discomfort of being imprisoned in a fiercely overheated
room. And because no breeze stirs this cauldron, because there is no escape
from this smothering confinement, it is entirely natural that the victim begins
to think ceaselessly of oblivion.
If I can't feel, if I can't move, if I can't think, and I can't care, then what conceivable point is there in living?
In its severe forms, depression paralyzes all of the otherwise vital forces that make us human, leaving instead a bleak, despairing, desperate, and deadened state. . .Life is bloodless, pulseless, and yet present enough to allow a suffocating horror and pain. All bearings are lost; all things are dark and drained of feeling. The slippage into futility is first gradual, then utter. Thought, which is as pervasively affected by depression as mood, is morbid, confused, stuporous and overtly melancholic. The body becomes extremely weary; there is no will; nothing is that is not an effort, and nothing at all seems worth it. Sleep is fragmented, elusive, or all-consuming. Like an unstable, gas, an irritable exhaustion seeps into every crevice of thought and action
The horror of profound depression, and the hopelessness that usually accompanies it, are hard to imagine for those who have not experienced them. Because the despair is private, it is resistant to clear and compelling description.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)